viernes, 12 de marzo de 2010

Os ulloáns desaparecidos na ditadura Arxentina: o caso de Ramón García Ulloa e Dolores Del Pilar Iglesias

















Nos sete anos que durou a ditadura Arxentina, dende o 24 de marzo de 1976 ata o 10 de decembro de 1983, unas 30.000 persoas foron secuestradas, torturadas, executadas sen que os seus corpos fosen devolvidos os familiares. Estas 30.000 persoas son os chamados "desaparecidos" de Arxentina.
Nesa lista negra calculase que hai unhas 300 persoas de orixe galega e, como xa dixen na entrada anterior, a lo menos catro deles eran nativos da Ulloa.

As seguintes liñas pertencen a declaración que os fillos de Ramón García Ulloa e Dolores Del Pilar Iglesias na "Comisión Nacional de Desapariciones de Personas" que inclúo literalmente:

"En el legajo de la CONADEP nro. 2114 obra un testimonio presentado por Silvia e Mónica Iglesias, hijos de las víctimas, quienes relatan las circunstancias en que se produjo el secuestro de Dolores del Pilar Iglesias.
Así, relatan que en la madrugada del día 6 de octubre de 1976, un grupo de civiles y militares procedió al cierre de la calle de acceso a la vivienda de las víctimas, derribaron la puerta de entrada, en ese momento la abuela de los deponentes que se encontraba durmiendo en la planta alta del edificio, bajó a ver qué pasaba; allí presenció como el grupo de hombres sacaban a empujones del lugar a su hijo Ramón y a su nuera, semivestidos y notando señales de violencia en el rosto de su hijo. Seguidamente fue amenazada para que permaneciera en su piso, desde donde pudo observar, por la ventana, que su hijo era introducido en un coche y su nuera en otro distinto.
Continúan relatando que a la madrugada siguiente se presentaron en el edificio un grupo de personas no identificadas quienes tenían las llaves de ingreso a la vivienda y que estacionaron un camión de mudanzas en la puerta. Procedieron a llevarse objetos de valor que se encontraban en la finca, y se llevaron los dos autos de la pareja que se encontraban estacionados en un garaje sito en Donato Álvarez 960. Relatan que las gestiones realizadas a los efectos de dar con el paradero de los nombrados fueron infructuosas.
Por último, señalan que una persona que trabajaba en Coordinación Federal informó a la familia que las víctimas habían sido asesinadas a los pocos días del secuestro, por ser consideradas colaboradores de la subversión y por tener familiares muy comprometidos."


2 comentarios:

Algalia dijo...

Houbo na historia xeracións que foron atormentadas unha e outra vez. Non sei se é o caso (aínda que tanto ten, máis xa non se podía sufrir), pero moitos, eran galegos que fuxiron dunha morte segura cando se inicia a guerra civil a Arxentina, e anos despois tiveron que vivir de novo o horror.
Pasou na miña familia. Como en tantas outras.
Saúdos... e parabéns por sacar estas historias.

A Ulloa en fotos dijo...

É curioso que os desaparecidos tiñan a súa orixe en Antas de Ulla e Monterroso, pero non había ninguén de Palas de Rei cando ó lóxico é que por pura estadística (Palas tiña nos 50 tantos habitantes como Antas e Monterroso xuntos)si os houbese. A explicación posible está en que a xente de determinadas aldeas emigraba aos mesmos lugares segundo lles ía os seus veciños no lugar onde ían.
¿Emigraban os de Palas de Rei a Venezuela (por dicir un nome) en lugar da Arxentina?
¡É curioso isto dos fluxos migratorios!